În culisele frumuseții cu Glen Anderson și Roxana Minea

Tags: 

Glen T. Anderson, Director Executiv de Inovare, Dezvoltare și Global Reasearch​, lucrează la Avon de 22 de ani și este un jucător cheie în dezvoltarea noilor produse, aplicandu-și cunoștințele din domeniul știintific pentru a descoperi produse care sunt apreciate în toată lumea. Glen a lucrat de-a lungul timpului la dezvoltarea unei game largi de produse din categorii precum ingrijirea tenului și machiaj, incluzând și crema ANEW  pentru lifting, extrem de îndragită chiar și zece ani mai târziu. Într-un interviu cu Roxana Minea, acesta vorbește despre conceptul “Make-up that does more” (Machiaj care face mai mult) și despre produsele la care lucrează în prezent pentru Avon.

 

Roxana Minea: Ești în Avon de 22 de ani și ai avut ocazia să vezi piața cosmeticelor evoluând, căpătând dinamism. Cum ai spune că s-au îmbunătațit produsele de make-up în timp? Care sunt principalele diferențe dintre produsele la care lucrai acum 20 de ani și cele pe care le vedem în broșurile Avon astăzi?

Glen Anderson: Într-adevăr, în august se împlinesc 23 de ani de când lucrez la Avon. Am observat de-a lungul timpului că cerințele consumatorilor cresc în mod continuu: vor mai multe beneficii într-un produs, sau vor ca un anumit beneficiu să fie resimțit la un nivel mai înalt. Mai mult, odată ce testează un produs si observă dificultăți în aplicarea lui, sau alt gen de problemă, vor ca ea să fie înlăturată imediat. De-a lungul anilor, pe masură ce tehnologiile au evoluat și în industria make-up, am putut îmbunătăți produsele conform cerințelor consumatorului. De exemplu, acum câțiva ani, când rujurile mate au devenit un trend, clienții nu erau mulțumiți de felul în care acesta se simțea pe buze. Prin urmare, ne-am facut un scop din a crea un ruj care se aplică ușor și care este confortabil pe buze, și am reușit. Pe măsură ce cerințele clienților se modifică, este esențial ca și tehnologiile din industrie să evolueze.

 

R: Este adevărat că în ziua de azi clienții au așteptări foarte mari. Un alt factor de actualitate este importanța pe care mediul online și instrumentele digitale o au în viața noastră. Mă întrebam dacă există cumva un gadget care să recunoască tipul și nuanța tenului pentru a îi ajuta pe consumatori să aleagă produsul potrivit atunci când îl comandă online.

G: Este o zonă de interes pentru noi. Cunoaștem clienții: le-ar plăcea să vadă că produsul pe care îl comandă este personalizat într-un mod sau altul, iar noi ne dorim să le facem viața mai ușoară prin facilitarea alegerii produsului potrivit pentru ei. Device-urile de care vorbești există pe piață de ceva timp. Provocarea intervine însă la nivelul calității lor, majoritatea modelelor nefiind capabile de performanța pe care ne-o dorim. Așadar, am ales sa ne limităm la acele dispozitive care dau dovadă de acuratețe, dar investim în continuare în această zonă, pentru că noi considerăm că are un potențial uriaș. Vrem să facem tot ce putem pentru a usura alegerile clienților și pentru a face întreaga experiență mai placută.

 

R: Produsele Avon sunt prezente pe piață în peste 70 de țări. Care sunt acele calități care le fac atractive și relevante pentru un public atât de larg?

G: Asta reprezintă într-adevăr o sarcină foarte interesantă. Anumite cerințe ale consumatorilor se regăsesc în mod consistent în toate piețele în care activăm, pe când altele sunt unice și sunt valabile doar la nivel local. Ceea ce trebuie să identificam noi este dacă un anumit produs va avea aplicabilitate globală sau nu. De exemplu, am descoperit că rujurile tind să aibă impactul dorit în toate piețele – femeile din toata lumea iubesc să își aplice culoare pe buze - așa că încercăm să avem o perspectivă globală atunci când le creăm. Acest lucru nu se aplică însă și la fondul de ten. Clientele din estul Europei caută produse mai hidratante, cu acoperire redusă față de cele din Brazilia, care vor acoperire ridicată și produse mate, gen pudră. Ceea ce fac eu este sa calatoresc în aceste zone și să încerc să descopăr elementele inedite care țin de cultura locală și care pot crea cerințe unice în regiunea respectivă. Daca produsul este perfect pentru clienții din zona aceea, ei se vor îndrăgosti de el și vor deveni loiali brandului.

 

R: În opinia ta, care sunt cele mai inovatoare trei produse de make-up din portofoliul Avon?

G: Favoritul meu este rujul True Perfectly Matte Lipstick. Spuneam mai devreme că echipa Avon a depus mult efort la îmbunătațirea gamei de rujuri mate, făcându-le confortabil de purtat. Ei bine, în cazul acestui produs am avut o abordare holistică, îmbunătațind nu doar tehnica, ci și aspectul exterior. Atât exteriorul rujului, cât si ambalajul în care vine au un look mat, pudrat, potrivindu-se cu efectul său. Este unul dintre cele mai populare rujuri ale noastre și suntem foarte mândri de performanța lui pe piață. Un alt produs de care suntem mandri este fondul de ten Flawless Liquid Foundation. În încercarea de a îmbunătăți procesul prin care clientele noastre își aleg nuanța de fond de ten, am dezvoltat Studiul Diversității, prin care am analizat tenul a peste o mie de femei din toata lumea. Acest lucru ne-a permis să identificam câteva nuanțe de referinta în diverse zone de pe glob si să creăm ulterior o paletă complexă de tonuri. Mai mult, am evoluat de la proiectarea bidimensională a culorilor la cea tridimensională, care facilitează obținerea mult mai precisă a nuanțelor de fond de ten pentru tenul foarte palid, respectiv pentru cel inchis la culoare. O altă îmbunătațire este introducerea protecției cu factor SPF. Este foarte dificil să incluzi acest factor in formula fondului de ten de nuanță închisă, motiv pentru care multe branduri nu oferă acest tip de protecție. Noi suntem insă conștienți că el este deosebit de important pentru consumatorii din toată lumea, așa că am perfecționat o tehnică ce oferă posibilitatea introducerii factorului SPF la toate nuanțele de fond de ten. Al treilea produs ar fi  mascara Mark Big & Extreme. În ultimii ani, așteptările pe care clientele le au de la mascara s-au schimbat foarte mult. Ele vor ca aplicarea sa pe gene să fie ușoară și fluidă, astfel încât să obțină impactul dorit fără ca genele să pară încărcate și să fie distruse. Credem că mascara Mark Big & Extreme ne plaseaza intr-o pozitie de top in ceea ce privește inovația în materie de mascara.

 

R: Minunat! Cred că mascara este unul din produsele cu un impact uriaș asupra felului în care arată o persoană. Ceea ce fac eu de obicei este să combin două tipuri de mascara. Ați luat în considerare crearea unui produs cu douaă tipuri de perii?

G: Da, ne-am gândit la această abordare. Ceea ce descrii tu este de fapt o tehnică destul de populară. Ca raspuns, anul trecut am lansat mascara Mark Big & Style, care poate fi remodelat chiar și după uscare, permitând astfel crearea mai multor lookuri folosind un singur produs. În general, fiecare mascara mizează pe un anumit efect, de accea suntem foarte multumiți de Mark Big & Style, care este flexibil și răspunde cerințelor actuale ale consumatorilor.

 

R:  Care e principala diferență dintre rujurile Transformers si alte rujuri?

G: Da, suntem foarte entuziasmați de gama Transformers. Nu de mult am lansat o altă gamă, Epic Lipstick și, desi am fost multumiți de culoarea sa puternică, ne-am dat seama că nu oferă clienților ceea ce doresc – un look unic. Clientele își doresc un ruj care să le facă să iasă în evidență, iar Transformers reușește acest lucru. Gama cuprinde nuanțe – galben, alb, negru - care pot schimba aspectul altor rujuri, fie că sunt aplicate înaintea sau deasupra acestora. Aici am integrat conceptul de Make-up that does more (Machiaj care face mai multe). Produsu îi oferă clientului ocazia să își personalizeze lookul, ceea ce este extraordinar.

 

R: Chiar este! Vorbind de felul în care machiajul ne ajută să schimbam felul în care arătăm, cât din produsele Avon este dedicat acestei funcții și cât îngrijirii tenului?

G: E o intrebare foarte bună. Acum câțiva ani, Avon a lansat o nouă linie de make-up care combină impactul dorit de clienți cu noua tehnologie Anew de îngrijire a pielii. Mereu am avut încredere în această  linie și încă este disponibilă pe piață. Cred că am fost cu un pas înaintea competitorilor cu această gamă. Din nou, produsele de acest gen intra in spectrul Make-up that does more, clienții dorind produse care nu îi fac doar să arate bine, ci au și alte beneficii. Avem un model de mascara foarte popular in Europa, care oferă fluiditatea dorită de cliente, dar este și hrănitor pentru gene și ușor de îndepărtat. Incercăm sănexplorăm mai mult tipul ăsta de produs. Alt produs este fondul de ten cu SPF pe care l-am menționat mai devreme, e unul din cele mai bune exemple de machiaj care are un impact pozitiv și asupra sănătății clienților.

 

R: Multumesc. O ultimă întrabre. Am făcut o sesiune de machiaj unde am avut-o ca model pe Sophia, primul robot din lume care a primit cetățenie. Asta mă inspiră să vă întreb: cum credeți că va arata machiajul în viitor?

G: Aș spune că totul va fi mult mai îndrăzneț. Ceea ce acum cinci, zece ani era considerat curajos în materie de make-up nu mai surprinde pe nimeni astăzi. Cred că, pentru a te impune pe piața cosmeticelor, totul va trebui să fie mai dramatic în viitor. Unii cred că  totul va evolua într-o direcție digitală, că vom avea, de exemplu, produse digitale care vor înlocui pigmenții proriu-ziși sau lucruri de genul acesta. Sună incredibil, dar dacă avem în vedere felul în care a avansat tehnologia în ultimul deceniu, acum cațiva ani am fi considerat multe dintre lucrurile la care avem acces azi ca fiind imposibile. In orice caz, totul va fi orientat spre client și spre așteptările lui.