In culisele frumusetii cu Glen Anderson și Roxana Minea

Tags: 

Glen T. Anderson, Director Executiv de Inovare, Dezvoltare si Global Reasearch​, lucreaza la Avon de 22 de ani si este un jucator cheie in dezvoltarea noilor produse, aplicandu-si cunostintele din domeniul stiintific pentru a descoperi produse care sunt apreciate in toata lumea. Glen a lucrat de-a lungul timpului la dezvoltarea unei game largi de produse din categorii precum ingrijirea tenului si machiaj, incluzand si crema ANEW  pentru lifting, extrem de indragita chiar si zece ani mai tarziu. Intr-un interviu cu Roxana Minea, acesta vorbeste despre conceptul “Make-up that does more” (Machiaj care face mai mult) si despre produsele la care lucreaza in prezent pentru Avon.

 

Roxana Minea: Esti in Avon de 22 de ani si ai avut ocazia sa vezi piata cosmeticelor evoluand, capatand dinamism. Cum ai spune ca s-au imbunatatit produsele de make-up in timp? Care sunt principalele diferente dintre produsele la care lucrai acum 20 de ani si cele pe care le vedem in brosurile Avon astazi?

Glen Anderson: Intr-adevar, in august se implinesc 23 de ani de cand lucrez la Avon. Am observat de-a lungul timpului ca cerintele consumatorilor cresc in mod continuu: vor mai multe beneficii intr-un produs, sau vor ca un anumit beneficiui sa fie resimtit la un nivel mai inalt. Mai mult, odata ce testeaza un produs si observa dificultati in aplicarea lui, sau alt gen de problema, vor ca ea sa fie inlaturata imediat. De-a lungul anilor, pe masura de tehnologiile au evoluat si in indutria make-up, am putut imbunatati produsele conform cerintelor consumatorului. De exemplu, acum cativa ani, cand rujurile mate au devenit un trend, clientii nu erau multumiti de felul in care acesta se simtea pe buze. Prin urmare, ne-am facut un scop din a crea un ruj care se aplica usor si care este confortabil pe buze, si am reusit. Pe masura ce cerintele clientilor se modifica, este esential ca si tehnologiile din industrie sa evolueze.

 

R: Este adevarat ca in ziua de azi clientii au asteptari foarte mari. Un alt factor de actualitate este importanta pe care mediul online si instrumentele digitale o au in viata noastra. Ma intrebam daca exista cumva un gadget care sa recunoasca tipul si nuanta tenului pentru a ii ajuta pe consumatori sa aleaga produsul potrivit atunci cand il comanda online.

G: Este o zona de interes pentru noi. Cunoastem clientii: le-ar placea sa vada ca produsul pe care il comanda este personalizat intr-un mod sau altul, iar noi ne dorim sa le facem viata mai usoara prin facilitarea alegerii produsului potrivit pentru ei. Device-urile de care vorbesti exista pe piata de ceva timp. Provocarea intervine insa la nivelul calitatii lor, majoritatea modelelor nefiind capabile de performanta pe care ne-o dorim. Asadar, am ales sa ne limitam la acele dispozitive care dau dovada de acuratete, dar investim in continuare in aceasta zona, pentru ca noi consideram ca are un potential urias. Vrem sa facem tot ce putem pentru a usura alegerile clientilor si pentru a face intreaga experienta mai placuta.

 

R: Produsele Avon sunt prezente pe piata in peste 70 de tari. Care sunt acele calitati care le fac atractive si relevante pentru un public atat de larg?

G: Asta reprezinta intr-adevar o sarcina foarte interesanta. Anumite cerinte ale consumatorilor se regasesc in mod consistent in toate pietele in care activam, pe cand altele sunt unice si sunt valabile doar la nivel local. Ceea ce trebuie sa identificam noi este daca un anumit produs va avea aplicabilitate globala sau nu. De exemplu, am descoperit ca rujurile tind sa aiba impactul dorit in toate pietele – femeile din toata lumea iubesc sa isi aplice culoare pe buze - asa ca incercam sa avem o perspectiva globala atunci cand le cream. Acest lucru nu se aplica insa si la fondul de ten. Clientele din estul Europei cauta produse mai hidratante, cu acoperire redusa fata de cele din Brazilia, care vor acoperire ridicata si produse mate, gen pudra. Ceea ce fac eu este sa calatoresc in aceste zone si sa incerc sa descopar elementele inedite care tin de cultura locala si care pot crea cerinte unice in regiunea respectiva. Daca produsul este perfect pentru clientii din zona aceea, ei se vor indragosti de el si vor deveni loiali brandului.

 

R: In opinia ta, care sunt cele mai inovatoare trei produse de make-up din portofoliul Avon?

G: Favoritul meu este rujul True Perfectly Matte Lipstick. Spuneam mai devreme ca echipa Avon a depus mult efort la imbunatatirea gamei de rujuri mate, facandu-le confortabil de purtat. Ei bine, in cazul acestui produs am avut o abordare holistica, imbunatatind nu doar tehnica, ci si aspectul exterior. Atat exteriorul rujului, cat si ambalajul in care vine au un look mat, pudrat, potrivindu-se cu efectul sau. Este unul dintre cele mai populare rujuri ale noastre si suntem foarte mandri de performanta lui pe piata.Un alt produs de care suntem mandri este fondul de ten Flawless Liquid Foundation. In incercarea de a imbunatati procesul prin care clientele noastre isi aleg nuanta de fond de ten, am dezvoltat Studiul Diversitatii, prin care am analizat tenul a peste o mie de femei din toata lumea. Acest lucru ne-a permis sa identificam cateva nuante de referinta in diverse zone de pe glob si sa cream ulterior o paleta complexa de tonuri. Mai mult, am evoluat de la proiectarea bidimensionala a culorilor la cea tridimensionala, care faciliteaza obtinerea mult mai precisa a nuantelor de fond de ten pentru tenul foarte palid, respectiv pentru cel inchis la culoare. O alta imbunatatire este introducerea protectiei cu factor SPF. Este foarte dificil sa incluzi acest factor in formula fondului de ten de nuanta inchisa, motiv pentru care multe branduri nu ofera acest tip de protectie. Noi suntem insa constienti ca el este deosebit de important pentru consumatorii din toata lumea, asa ca am perfectionat o tehnica ce ofera posibilitatea introducerii factorului SPF la toate nuantele de fond de ten. Al treilea produs ar fi  mascara Mark Big & Extreme. In ultimii ani, asteptarile pe care clientele le au de la mascara s-au schimbat foarte mult. Ele vor ca aplicarea sa pe gene sa fie usoara si fluida, astfel incat sa obtina impactul dorit fara ca genele sa para incarcate si sa fie distruse. Credem ca mascara Mark Big & Extreme ne plaseaza intr-o pozitie de top in ceea ce priveste inovatia in materie de mascara.

 

R: Minunat! Cred ca mascara este unul din produsele cu un impact urias asupra felului in care arata o persoana. Ceea ce fac eu de obicei este sa combin doua tipuri de mascara. Ati luat in considerare crearea unui produs cu doua tipuri de perii?

G: Da, ne-am gandit la aceasta abordare. Ceea ce descrii tu este de fapt o tehnica destul de populara. Ca raspuns, anul trecut am lansat mascara Mark Big & Style, care poate fi remodelat chiar si dupa uscare, permitand astfel crearea mai multor lookuri folosind un singur produs. In general, fiecare mascara mizeaza pe un anumit efect, de accea suntem foarte multumiti de Mark Big & Style, care este flexibil si raspunde cerintelor actuale ale consumatorilor.

 

R:  Care e principala diferenta dintre rujurile Transformers si alte rujuri?

G: Da, suntem foarte entuziasmati de gama Transformers. Nu de mult am lansat o alta gama, Epic Lipstick si, desi am fost multumiti de culoarea sa puternica, ne-am dat seama ca nu ofera clientilor ceea ce doresc – un look unic. Clientele isi doresc un ruj care sa le faca sa iasa in evidenta, iar Transformers reuseste acest lucru. Gama cuprinde nuante – galben, alb, negru - care pot schimba aspectul altor rujuri, fie ca sunt aplicate inaintea sau deasupra acestora. Aici am integrat conceptul de Make-up that does more (Machiaj care face mai multe). Produsul ii ofera clientului ocazia sa isi personalizeze lookul, ceea ce este extraordinar.

 

R: Chiar este! Vorbind de felul in care machiajul ne ajuta sa schimbam felul in care aratam, cat din produsele Avon este dedicat acestei functii si cat ingrijirii tenului?

G: E o intrebare foarte buna. Acum cativa ani, Avon a lansat o noua linie de make-up care combina impactul dorit de clienti cu noua tehnologie Anew de ingrijire a pielii. Mereu am avut incredere in aceasta linie si inca este disponibila pe piata. Cred ca am fost cu un pas inaintea competitorilor cu aceasta gama. Din nou, produsele de acest gen intra in spectrul Make-up that does more, clientii dorind produse care nu ii fac doar sa arate bine, ci au si alte beneficii. Avem un model de mascara foarte popular in Europa, care ofera fluiditatea dorita de cliente, dar este si hranitor pentru gene si usor de indepartat. Incercam sa exploram mai mult tipul asta de produs. Alt produs este fondul de ten cu SPF pe care l-am mentionat mai devreme, e unul din cele mai bune exemple de machiaj care are un impact pozitiv si asupra sanatatii clientilor.

 

R: Multumesc. O ultima intrabre. Am facut o sesiune de machiaj unde am avut-o ca model pe Sophia, primul robot din lume care a primit cetatenie. Asta ma inspira sa va intreb: cum credeti ca va arata machiajul in viitor?

G: As spune ca totul va fi mult mai indraznet. Ceea ce acum cinci, zece ani era considerat curajos in materie de make-up nu mai surprinde pe nimeni astazi. Cred ca, pentru a te impune pe piata cosmeticelor, totul va trebui sa fie mai dramatic in viitor. Unii cred ca totul va evolua intr-o directie digitala, ca vom avea, de exemplu, produse digitale care vor inlocui pigmentii proriu-zisi sau lucruri de genul acesta. Suna incredibil, dar daca avem in vedere felul in care a avansat tehnologia in ultimul deceniu, acum cativa ani am fi considerat multe dintre lucrurile la care avem acces azi ca fiind imposibile. In orice caz, totul va fi orientat spre client si spre asteptarile lui.