13 momente remarcabile din istoria frumuseţii

Tags: 

De la începuturi, femeile s-au aranjat şi răsfățat pentru a se simţi atractive, sănătoase, încrezătoare şi, mai presus de toate, frumoase. Dar însăşi definiția cuvântului “frumos” este în continuă schimbare la fel ca civilizaţile şi culturile care definesc și sunt definite de aceast concept.

Bucură-te de un strop de călătorie pe măsură ce îţi povestim unele dintre cele mai importante momente și tendințe de frumuseţe din istorie, începând cu anul 4.000 î.Hr. până în ziua de azi.


1. 4.000 î.Hr. - Machiajul Cleopatrei era mai mult decât un simbol al frumuseţei. Potrivit National Geographic, pleoapele puternic conturate o protejau împotriva infecţiilor. Doza scăzută a sării de plumb din creioanul de ochi kohl, un amestec de grăsimi animale și plumb, ajuta la creșterea producției de oxid nitric în corp, stimulând astfel sistemul imunitar şi ajutând la lupta împotriva bacteriilor cauzatoare de boli.

2. 1370 – Este creat primul parfum "modern" pentru Regina Elisabeta a Ungariei. Parfumul, cunoscut sub numele de Apă Maghiară, a fost făcut din uleiuri parfumate combinate cu alcool.

3. 1500 – O altă regină, de data aceasta Regina Elisabeta I, a popularizat utilizarea machiajului. Ea a folosit un amestec de plumb și oțet pentru a-şi crea o înfățișare palidă, fantomatică; buzele şi le colora cu ruj roșu, făcut dintr-un amestec de ceară de albine și coloranți pe bază de plante.

4. Anii 1880 — Regina Victoria  interzice folosirea machiajului deoarece îl considera vulgar.


5. 1911 — Mult timp s-a crezut că genele false au fost inventate de regizorul David W. Griffith pentru a sublinia expresiile faicale ale actriţelor din filmele mute. Însă o licenţă de invenţie a fost acordată în 1911 candienei Anna Taylor. Genele false nu au fost însă populare până în anii ’40.

6. 1912 — Activiste ca Elizabeth Cady Stanton şi Charlotte Perkins Gilman, care au participat la Marşul Sufragetelor din 1912, purtau nuanţe îndrăzneţe de ruj roşu, semn al libertăţii şi rebeliunii, demonstrând astfel că rujul poate deveni un semn al puterii femeilor.

 

7. 1929 — Avon şi-a lansat linia de cosmetice în timpul Marei Crize Economice, într-o perioadă în care s-ar fi putut dovedi un dezastru. Cu toate acestea, afacerea a înflorit datorită Reprezentanţilor care puteau călători şi se întâlneau cu clienţii faţă în faţă, chiar şi în cele mai izolate zone. Acum numim acest fenomen “influenţa rujului” – studiile arătând că în perioade economice stresante, foarte multe femei apelează la articolul preferat de machiaj pentru a se mai înveseli.

8. 1939-1945 — În perioada celui de-al Doilea Război Mondial, în Marea Britanie, toate cosmeticele erau raţionalizate, cu excepţia rujului deoarece “ridica moralul” femeilor. Asistentele medicale purtau nuanţe deschise de ruj considerându-se că ajută pacienţii să se calmeze.


9. 1946 — Eva Perón nu a fost doar un activist politic și Prima Doamnă a Argentinei, ci şi un simbol al frumuseţei. Părul în culoarea blond deschis era întotdeauna prins în cocuri perfect aranjate, creând invidie în întreaga lume.

10. 1974 — Anii șaptezeci au fost un deceniu important pentru mișcarea de eliberare a femeilor: Elveția a dat femeilor în cele din urmă principalele drepturi de vot în timpul alegerilor din 1971, Universitatea Oxford şi-a deschis porțile pentru femei în 1972, iar SUA a adoptat Legea Violenţei Domestice, făcând violenţa în familie mai mult decât o “problemă privată”. Anii ‘70 au fost, de asemenea, ani de schimbare în industria de modă si frumuseţe. Beverly Johnson a devenit primul model negru pe coperta American Vogue.

11. 1980s — Coafurile voluminoase și umerii falşi nu au fost singurele lucruri care au definit anii ‘80. Odată cu lansarea MTV în 1981, frumusețea feroce a prinţeselor pop a influenţat toate femeile din SUA. Machiajul lor consta în farduri de ochi colorate, linii groase de eyeliner, obraji roz, buze pline și sprâncene stufoase.
 

12. 2013 — Taifunul Yolanda a devastat multe zone ale Asiei de Sud, inclusiv Filipine. Ştiind puterea gesturilor mici care le fac pe  femei să se simtă mai bine, Armin Luistro, Secretarul Departamentului de Educaţie, a cerut donarea unor produse de frumuseţe pentru a le face cadou profesoarelor din zonele afectate. Avon a fost onorat să doneze produse de machiaj pentru această cauză.

 
13. 2015 — Astăzi, femeile pun tot mai mult accentual pe sprâncene pline, frumos arcuite, completate cu ajutorul creioanelor sau fardurilor de sprâncene.

Care este următorul moment important în istoria frumuseţei? Numai timpul ne va spune.